[ Pobierz całość w formacie PDF ]
b) przyjmowaniu korespondencji, jej rejestrowaniu, segregowaniu i rozdzielaniu do poszczególnych komórek organizacyjnych. c) selekcji i przyjmowaniu interesantów niezapowiedzianych. d) umiejÄ™tnoÅ›ci postÄ™powania z interesantami ró\nego typu. 4. Makija\ sekretarki powinien być a) dobrany do wystroju sekretariatu.. b) odzwierciedlajÄ…cy aktualne tendencje w zakresie makija\u dla kobiet. c) delikatny. d) uwzglÄ™dniajÄ…cy preferencje przeÅ‚o\onego w tym zakresie. Projekt współfinansowany ze Å›rodków Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego 43 5. Zachowania negatywne pracownika sekretariatu to a) bycie spolegliwym. b) prowadzenie rozmowy w taki sposób, \e jej treść sÅ‚yszÄ… postronne osoby. c) unikanie podejmowania rozmów na tematy osobiste rozmówcy. d) \yczliwe nastawienie do ka\dego czÅ‚owieka. 6. Zakres uprawnieÅ„ sekretarki do podejmowania decyzji wynika z a) zakresu obowiÄ…zków. b) regulaminu organizacyjnego. c) statutu jednostki. d) regulaminów wewnÄ™trznych. 7. Jednym z etapów pracy z korespondencjÄ… przychodzÄ…cÄ… do sekretariatu jest a) przekazywanie korespondencji do poszczególnych komórek. b) wykonanie kopii pism i wÅ‚o\enie do odpowiedniej teczki spraw. c) sprawdzenie przed wysÅ‚aniem: daty i treÅ›ci pisma, podpisów oraz zaÅ‚Ä…czników. d) rejestracja przesyÅ‚ek kurierskich. 8. W prawidÅ‚owo skompletowanej biblioteczce sekretariatu niezbÄ™dnÄ… pozycjÄ… jest a) aktualne czasopismo mody. b) klasyka literatury polskiej. c) przewodniki po najciekawszych regionach kraju. d) sÅ‚ownik ortograficzny. 9. Kwalifikacje zawodowe sekretarki to a) ogólna orientacja w aktualnej sytuacji gospodarczej i politycznej paÅ„stwa oraz miejscowoÅ›ci, w której znajduje siÄ™ firma, b) podstawowa wiedza z dziedziny historii sztuki, kulturoznawstwa, wiedza o teatrze, filmie, muzyce. c) znajomość przedstawicieli wÅ‚adz samorzÄ…dowych. d) ogół wiedzy, umiejÄ™tnoÅ›ci i cech psychofizycznych niezbÄ™dnych do wykonywania zawodu pracownika biurowego. 10. W zwiÄ…zku z podró\Ä… sÅ‚u\bowÄ… szefa sekretarka ma do wykonania a) przygotowanie aktualnej listy pracowników. b) przygotowanie zaproszeÅ„. c) ustalenie planu spotkaÅ„, umówienie rozmówców, przygotowanie materiałów. d) poinformowanie instytucji współpracujÄ…cych o wyjezdzie szefa. 11. Po wejÅ›ciu interesanta sekretarka a) ustala dane interesanta. b) wysyÅ‚a go do innego pokoju. c) przerywa czynnoÅ›ci, którymi jest zajÄ™ta i wita goÅ›cia. d) pomaga zdjąć okrycie interesantowi. 12. IstotÄ… obsÅ‚ugi klienta sekretariatu jest a) pozytywne zaÅ‚atwienie sprawy. b) kompetentne i terminowe zaÅ‚atwienie sprawy. c) \yczliwość wobec interesanta. d) miÅ‚a rozmowa. 13. PodstawÄ… eleganckiego wyglÄ…du sekretarki w pracy jest a) ubiór zgodny z obowiÄ…zujÄ…cymi trendami mody. b) obfita bi\uteria jako dodatek do stroju. Projekt współfinansowany ze Å›rodków Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego 44 c) kostium, garnitur, sukienka w stonowanych kolorach. d) marynarka lub \akiet w zdecydowanych, mocnych kolorach. 14. Celem zebrania sÅ‚u\bowego jest a) przekazywanie informacji i kontrola bie\Ä…cych spraw. b) omówienie spraw, które zaistniaÅ‚y podczas nieobecnoÅ›ci szefa . c) omówienie bie\Ä…cych spraw kadrowych. d) uzgodnienie planów wyjazdowych na najbli\szy okres. 15. Przeprowadzane w regularnych odstÄ™pach czasu krótkie spotkania przeÅ‚o\onego z podwÅ‚adnymi, na których omawiane sÄ… sprawy bie\Ä…ce oraz wydawane polecenia poszczególnym pracownikom to a) posiedzenia. b) zebrania. c) odprawy. d) narady. 16. Zachowanie etyczne przejawia siÄ™ a) uprzejmoÅ›ciÄ…. b) wywiÄ…zywaniem siÄ™ z przyjÄ™tych zobowiÄ…zaÅ„. c) komunikatywnoÅ›ciÄ…. d) zainteresowaniem tym, co mówi rozmówca. 17. Interesanta, który nie byÅ‚ umówiony z szefem, sekretarka a) wprowadza do szefa. b) odsyÅ‚a do domu, umawiajÄ…c na inny termin. c) pyta o cel wizyty, wchodzi do szefa i pyta czy mo\e go przyjąć. d) odsyÅ‚a do innego pracownika. 18. Dla szefa rezerwa czasu pracy powinna stanowić a) 80% czasu pracy. b) 50% czasu pracy. c) 20% czasu pracy. d) 40% czasu pracy. 19. Jednym z warunków, jakie muszÄ… być speÅ‚nione, aby zastÄ…pić nieobecnÄ… sekretarkÄ™, musi być systematyczne i czytelne prowadzenie a) terminarza. b) kalendarza spotkaÅ„. c) skorowidza adresów i telefonów. d) ksiÄ…\ki zamówieÅ„. 20. W celu wzrostu jakoÅ›ci i efektywnoÅ›ci pracowników sekretariatu firmy podejmujÄ… dziaÅ‚ania polegajÄ…ce na a) zapoznawaniu pracowników z zasadami bezpieczeÅ„stwa i higieny pracy. b) zacieÅ›nianiu kontaktów towarzyskich. c) organizacji wyjazdów integracyjnych kadry. d) szkoleniach umiejÄ™tnoÅ›ci niezbÄ™dnych w pracy sekretarki, a tak\e zdobyciu wiedzy potrzebnej do wspomagania przeÅ‚o\onych w procesie zarzÄ…dzania, komunikowania siÄ™ z współpracownikami i klientami. Projekt współfinansowany ze Å›rodków Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego 45 KARTA ODPOWIEDZI ImiÄ™ i nazwisko& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..................... Organizowanie pracy w sekretariacie ZakreÅ›l poprawnÄ… odpowiedz Nr Odpowiedz Punkty zadania 1 a b c d 2 a b c d 3 a b c d 4 a b c d 5 a b c d 6 a b c d 7 a b c d 8 a b c d 9 a b c d 10 a b c d 11 a b c d 12 a b c d 13 a b c d 14 a b c d 15 a b c d 16 a b c d 17 a b c d 18 a b c d 19 a b c d 20 a b c d Razem: Projekt współfinansowany ze Å›rodków Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego 46 6. LITERATURA 1. BogusÅ‚awska T.: Praca biurowa, cz. 2 Praca w nowoczesnym biurze. Wydawnictwo REA, Warszawa 2003 2. Füchsel H.: Sekretariat, czyli centrum informacyjne firmy. Poltext, Warszawa 2004 3. KamieÅ„ska-Radomska I.: Etykieta biznesu, czyli miÄ™dzynarodowy jÄ™zyk kurtuazji. Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2003 4. Kenrick D. T., Neuberg S., Cialdini R.: Psychologia spoÅ‚eczna. GdaÅ„skie Wydawnictwo Psychologiczne, GdaÅ„sk 2002 5. Komosa A.: Funkcjonowanie przedsiÄ™biorstwa w warunkach gospodarki rynkowej. EKONOMIK s.c. A. Komosa, J. MusiaÅ‚kiewicz, Warszawa 2004 6. Komosa A.: Kultura zawodu. EKONOMIK s.c. A. Komosa, J. MusiaÅ‚kiewicz, Warszawa 2003 7. Komosa A.: Praca biurowa. EKONOMIK s.c. A. Komosa, J. MusiaÅ‚kiewicz, Warszawa 2003 8. MusiaÅ‚kiewicz J.: Marketing. Ekonomik s.c. A. Komosa, J. MusiaÅ‚kiewicz, Warszawa 2006 9. Stefaniak-Piasek E.: Technika pracy biurowej część 2. WSiP, Warszawa 2003 10. Witek E. J.: Technika biurowa. Oficyna Edukacyjna Wydawnictwa eMPi2 s.c., PoznaÅ„ 2004 11. Czasopismo specjalistyczne: Sekretariat Projekt współfinansowany ze Å›rodków Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego 47 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |