[ Pobierz całość w formacie PDF ]

14.
C P a
za pomocą efektu cięcia
15. Wyjaśnić funkcje edytorów wideo
B P d
Przeanalizować funkcje efektów obróbki
16.
D PP c
obrazu
Przeanalizować opis funkcji programu do
17.
D PP d
obróbki dzwięku
Przeanalizować nośniki współczesnej
18.
D PP a
reklamy
Wybrać najpopularniejszy sposób zapisu
19.
C PP b
wykorzystujący kompresję międzyklatkową
Przeanalizować opis i dopasować standard
20.
D PP a
zapisu dzwięku
Przebieg testowania
Instrukcja dla nauczyciela
1. Ustal z uczniami termin przeprowadzenia sprawdzianu, z co najmniej jednotygodniowym
wyprzedzeniem.
2. Omów z uczniami cel stosowania pomiaru dydaktycznego.
3. Zapoznaj uczniów z rodzajem zadań podanych w zestawie oraz z zasadami punktowania.
4. Przeprowadz z uczniami próbę udzielania odpowiedzi na takie typy zadań testowych,
jakie będą w teście.
5. Omów z uczniami sposób udzielania odpowiedzi (karta odpowiedzi).
6. Zapewnij uczniom mo\liwość samodzielnej pracy.
7. Rozdaj uczniom zestawy zadań testowych i karty odpowiedzi, podaj czas przeznaczony
na udzielanie odpowiedzi.
8. Postaraj się stworzyć odpowiednią atmosferę podczas przeprowadzania pomiaru
9. dydaktycznego (rozładuj niepokój, zachęć do sprawdzenia swoich mo\liwości).
10. Kilka minut przed zakończeniem sprawdzianu przypomnij uczniom o zbli\ającym się
czasie zakończenia udzielania odpowiedzi.
11. Zbierz karty odpowiedzi oraz zestawy zadań testowych.
12. Sprawdz wyniki i wpisz do arkusza zbiorczego.
13. Przeprowadz analizę uzyskanych wyników sprawdzianu i wybierz te zadania, które
sprawiły uczniom największe trudności.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
41
14. Ustal przyczyny trudności uczniów w opanowaniu wiadomości i umiejętności.
15. Opracuj wnioski do dalszego postępowania, mającego na celu uniknięcie niepowodzeń
dydaktycznych  niskie wyniki przeprowadzonego sprawdzianu.
Instrukcja dla ucznia
1. Przeczytaj uwa\nie instrukcję.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartę odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem pytań testowych.
4. Test zawiera 20 pytań dotyczących przygotowania reklamy do publikacji. Są to pytania
wielokrotnego wyboru i tylko jedna odpowiedz jest prawidłowa.
5. Udzielaj odpowiedzi tylko na załączonej karcie odpowiedzi:
- w pytaniach wielokrotnego wyboru zaznacz prawidłową odpowiedz X (w przypadku
pomyłki nale\y błędną odpowiedz zaznaczyć kółkiem, a następnie ponownie
zakreślić odpowiedz prawidłową),
6. Pracuj samodzielnie, bo tylko wtedy będziesz miał satysfakcję z wykonanego zadania.
7. Kiedy udzielenie odpowiedzi będzie Ci sprawiało trudność, wtedy odłó\ jego
rozwiązanie na pózniej. Wróć do niego, gdy rozwią\esz pozostałe zadania.
Na rozwiązanie testu masz 45 min.
Powodzenia!
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Taśma filmowa to
a) to celuloidowy, perforowany, światłoczuły nośnik, negatyw lub kopia pokazowa
pozytywowa.
b) utwór audiowizualny zło\ony z serii następujących po sobie obrazów.
c) stosunek szerokości obrazu do jego wysokości.
d) przenośne urządzanie do rejestracji obrazów, sekwencji obrazów oraz dzwięku;
w dobie informacji cyfrowej.
2. Pierwsze urządzenie do rejestracji audiowizualnej powstało
a) pod koniec XIX wieku.
b) początek XX wieku.
c) lata 50. XX wieku.
d) w wieku XVIII.
3. Pierwszy magnetowid wprowadziła na rynek firma
a) Sony.
b) VHS.
c) Panasonic.
d) JVC.
4. W Europie dominuje system zapisu analogowego
a) NTSC.
b) PAL.
c) SEZAM.
d) \aden z powy\szych.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
42
5. Standardem wśród profesjonalistów jest taśma
a) 70 milimetrowa.
b) 8 milimetrowa.
c) 16 milimetrowa.
d) 35 milimetrowa.
6. Zadaniem zoomu jest
a) stabilizacja prowadzenia kamery.
b) lepsze oświetlenie.
c) powiększanie lub zmniejszanie obrazu.
d) rejestracja dzwięku.
7. Re\yser to
a) materiał literacki będący podstawą realizacji przedstawienia teatralnego lub filmu.
b) plan realizacji filmu, sztuki teatralnej.
c) osoba realizująca własną artystyczną koncepcję filmu.
d) osoba zajmująca się plastyczną oprawą filmu.
8. Oświetla filmowany obiekt od tyłu w celu odcięcia go od tła, zwiększając tym samym
subiektywne wra\enie ostrość  to opis światła
a) kontrowego.
b) rysującego.
c) pełnego.
d) wypełniającego.
9. Mikrofon pojemnościowy przedstawia rysunek
a) b) c) d) \aden z powy\szych
10. Kompozycja kadru to
a) oryginalność przetwarzanie sygnałów akustycznych w postaci cyfrowej.
b) sposób, w jaki prezentowane są w kadrze podstawowe elementy ujęcia.
c) cyfrowy zapis filmu.
d) rejestrowanie dzwięku za pomocą magnetofonu.
11. Syntetyzator to [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dudi.htw.pl
  • Linki